...HaPPy BiRtHDay To You..

Lilypie

Sunday, May 24, 2009

MaRRiaGe LiFe BeFoRe aND aFTer




Marriage Life Before and After !!

Before marriage.
Darling here.. Darling there...
After marriage.
Baling here... Baling there..

Before marriage.
I die for you. . .
After marriage.
"You die, up to you. "
Lagi lama married.
You die I help you!

Before marriage.
You go anywhere. . I follow you.
After marriage. .
You go anywhere. . Up to you .

Before wedding
You are my heart, you are my love"
After wedding
"you get on my nerves. "

Before wedding
"you are sweet and kind just like Cinderella"
After wedding
"you are worse than godzila"

Before wedding
Roses are red, violets are blue. Like it or not, I'm stuck with you
After wedding
Roses are dead, I am blue. You get on my head, I will sue you

Before wedding
Every makan he brings you to Shangri-La
After wedding
You want to go, he says you wait-la

Before wedding
She looks like Anita Sarawak
After wedding
Don't know whether katak or biawak

Send instant messages to your online friends who need a good
Laugh...................... ESP if they are married......... !!!


ReNunG2KaN.....N PaStiKaN HuBunGaN SeBeLum n SeLepaS KaHwiN BerKeKaLaN n MeKaR seLaMaNya....AmiN..


Saturday, May 23, 2009

~!!..PeMaiN CiNTa..!!~ by ADa BaND

aHaKz...
suKe sGT Kt Lgu NiH...
aRi2 sBLm TDo MsT DGr Lgu NI Jew...
BIarLa Dy Nk uLaNG RiBu2 KaLi Pun xPe....
xKeYsa...
x BoriNK PowN....
aPeTaH Lg MeMboSanKaN.....

Tp x SeMesTiny BLe suKe Kt Lgu Ni...
BerMaKNa Kte Ni PeMaiN CinTa Kn....
SeYes sy iNi seTia OrgnYa....
Ngeee~

Artis : Ada BanD
Tajuk : PeMaiN CinTa
SumBer :
http://www.gugalyrics.com/ADA-BAND-PEMAIN-CINTA-LYRICS/382674/

Tak habis pikir ku jadinya
Kau bisa membuatku cinta padamu
Meskipun tlah berulang kali
Kau begitu asyik mendua
Sudah cukup saja, sikapi kegilaanmu
Sebelum sukmaku, kau cabik dan perih

Reff :
Wahai dirimu pemain cinta
Penikmat nafsu dunia
Walau dirimu begitu indah
Maaf kau tak pantas bagiku
Direlung kalbu yang terdalam
Getaran asmara masih tersisa
Memang dalam bermain cinta
Kadang kau terlihat sempurna
Eloknya parasmu rabunkan mata batinku
Ku harus berpaling meski kau memohon

Bridge :
Apa yang kau dambakan
Dalam duniamu yang sungguh palsu
Terpikirkah olehmu
Untuk dapatkan cinta yang sejati

Thursday, May 21, 2009

~!!...My 2sT aWaRD...YeHaa.!!~

Ni aWaRD LeN PLaK...
JuGa DiaNugeRaHKaN OLeH My RuM8 KePada RuM8ny....
aHaKz...
GuMbiRanY Rs aTi...
BiLe DPt ByK aWaRD.....
SePeRTi DuNIa aKu Yg Pny....YeHaa.....

aDeYh...
MaLu2 KuCen PLaK....
MaLu Tp MaHu....
HeHe....THaNkz Ya My RuM8 aTs aWaRD iNi....
aKn Ku KeNaNg sMp BLe2...

aWaRD KaLi Ni NaMaNy.....
PuK PaNg PuK PaNg Ke PuK PaNg.......(PaLuaN KoMPaNg)
JeNg...JeNg....JeNg....


aWarD : The BeSt BLoGGer >> FrieNDsHIp

THanK aGain 4 Da aWaRD.....
seRoNoK BeToL...
HoPe Our FrieNDsHip NeVer LaSTing uNTiL Da eND Taw....

"Da MosT BeauTiFuL DisCoveRy True FweNs MaKe iS DaT They caN GRoW sePaRaTeLy WiTHout GroWiNg aPaRt"

So....McM BiaSaLa...aD sYaRaT2 LPs TeRiMa aWaRD Nih...


Information for this award:

Rule:

1. Put this badge in your awesome blog.
2. Award this badge to 10 bloggers whom you think are inspirational and friendly.
3. Make sure you put the 'recipients' names here, along with their links.
4. Let them know about this


aNTaRa CaLon2 BerTuaH yG BaKaL TeRima aWaRD Ni aDaLah....

JeNg...JeNg...JeNg.....


1. My RuM8 (xPe Ke PaSS BaLik aWaRD...??HaHa)

2. WaN HaFiZaH

3. KaK aNIs

4. EcaH

5. NaDira HuDa

6. My Sis..NaJwa HaZiRaH >xPe KoT aWaRD FrieNDsHip KaSik Kt aDiK<

7. NiZa

8. ZuBir

9. FaDHLaN

10. AziZaH


TeRiMaLaH aWaRD iNi DGn BaNggaNya TaW.....
TaHniaH n CoNgRaTulaTioN.....
aNDaLa iNSaN Yg PaLing PoPuLaR Di aTi Ku....

Our FrieNDshIp WoN'T eVer GroW oLD...
You WiLL aLwaYz Be TheRe...
i Know DaT iS True....
i WiLL aLwaYz Be HeRe...
aLwaYz FoR u....

~!!...My 1sT aWaRD...YaHoo.!!~

aKhiRnya....
JuLunG2 KaLiny YaN DpT aWaRD seBeGiNi CuN.....
ThaNKz My RuM8 Yg suDi MeNgaNuGeRaHKn aNuGeRaH Ini KpaDa OrG Yg sePaTuTny MeNDaPaT aNuGeRaH........
HaHa...
PeRaSaN La PuLaK....
aDeYh....

DaPaT aWaRD 2 iN 1 Lg...
MMg seRoNoK sGt2 La...
SmP x TeRkata2...TeRbaWak2 DLm MiMPi....
DusH2...

AwaRD Ni NaMeNy.......
PuNg PaK PuNg PaK Ke PaK PuNg.......................(PaLUaN KoMPaNg)


AwaRD...BLoG CeRia

aHakz....CeRia Ke My BLog Nih....??
Da La Bru BerKeCiMpuNg DLm BiDaNg Nih...
MaSiH BeRhiNgus LaGi....
ByK LaGi Yg Kna DiPerTiNGkaTKaN.....

aP Org DLu2 BiLaNg.....
BuaH CeMPeDaK Di LUaR PaGar....
aMBiK GaLaH ToLong JoLokkaN...
SaYa BuDaK BaRu BeLaJar....
KaLo saLaH TLg TuNJuKKan.....

aCtuaLLy Da BerHaRi2 My RuM8 aNugeRaHKn aWaRD Ni Kt YaN...
Tp YaN Jew x PaNDaI Nk GRaB CaM Mne...
HuHu....
Tp sKrg suDa PaNDai....
HiKhik....
THaNKz Byk2 My RuM8...c BuTTerFLy LoVer...
CaYaNg Km Sgt2....

StiLL Lg iN MooD ExaM iN ExaM WeeK....
sMoga BerJaYa PaDa SuMe....


Wednesday, May 20, 2009

...HaPPy BiRtHDay Mak.....


HaRi Ni GeNaP uMo MaK Yg Ke-44....
sMoga MaK PnJg uMo..
MuraH ReZaKi TaW...
aMiN...

BuLaN Mei MMg BuLaN BerTUaH uTk MaK......
seBaBny MaK MeNYaMbuT 3 RaNgkai aRi Yg IsTiMewa uTkny.....
waLauPun seBeNaRny aRi2 MeRuPaKaN aRi Yg IsTiMewA uTk Mak....
HikHik..!!~

JoM TgOk aRi Yg sPeCiaL TuK MaK....

BuLaN Mei...
seTiaP aRi aHaD MiNggu Ke-2 or Ke-3 NtaH....MoTheR's Day
SeTiaP 16hb Mei.....
TeaCheR's Day
n seTiaP 20hb Mei....
My Mom'S BiRtHday

Wah...
Mmg SeRoNoKLa....
HiKHik.....
seMoga MaK seNtiaSa BeRBaHaGIa HenDaKny Dgn KeLuarGa TerSaYaNg.....
aLoNg Da BeLi aDiaH uTk Mak.....
MeSti MaK suKa...

LoVe u So MuCh Mak.....
SaYaNg MaK sGt2....

Tuesday, May 19, 2009

~!!...DeBaRaN BeRaKhiR....!!~

OoPs...JgN saLaH saNGka...
Ni BuKaN DeBaRan Yg BtuL2 TeRaKhiR....
CuMa Mau BiLaNg DeBaRaN uTk PaPer eDu Da BeRaKhir....
aDuss...
SerIus CkP...
MaNYaK cuCaH......
sMoGa PeMeRikSa KrTs DiLeMbutKaN aTi TiKa MMbaCe JwPnKu...
HaRaP sGt Dpt A...
AMiin........

SoKLaN sPot MMg Byk.....
Tp BiaSeLa....
KaLo Da LasT MiNuTe Nih....
soKLaN sPot Yg DiKeJar.....
eHeK....

UtK suBjeK eDu Ni...
MMg sTuDy By GroUp La....
THaNKz KaK aNIs..SaD..My RuM8 n EsPeCiaLLy uTk TuaN PuNye BiLik Mija n Lea KeRna MeNumPaNgkaN YaN sTuDy Kt ViLLa DiOrg....
aHaKz....

PaSNi Da xDpt StuDy SaMe2 Da DgN My RuM8....
KaMI Da BrTukaR HaLuaN....
SoRg BaHaSa aRaB.....
SoRg Lg PraSekoLaH.....

aPePuN....
YaN HaRaPKaN Kte SuMe aKn BeRoLeH KeJaYaaN n KeCeMerLaNGaN DLm eXaM seM ni....
UsaHa TaNgga KeJaYaaN....
YeaH....


Wednesday, May 13, 2009

!!~ExAm mOoD~!!


SeLaMat MenGHaDaPi PePeRiksaaN KpD suMe KwN2 YaN yG Kt IPGM KPI....
x LuPe PaDa KwN2 YaN yG Len....
aSaL saPe2 Nk eXaM...sMoga BrjaYa k....
JwB soKLaN LeKLok Na....
LaSt MiNute KaLo sJe2 Nk waT ReVisiOn soKLaN sPOt MMg sGt TePaT sKaLi....HikHik....

SMoGa BerJaYa KepaDa suMe...aLL Da BesT Ya....
YaN DoaKaN suMe DpT rEsuLt PoweR2....

aLL Da BeSt eSpeCiaLLy 4 My RuM8....
JwB eXm eLok2 Taw...
BuKaN MaiN seRiuS Dy sTuDy....
MeReMaNg TgoK Km stuDy Kt BiLik.....
DuSh2x....
aHaKz.....

aLsO 4 aLL My CLassMaTe...
eVeN OrG LeN BiLaNg suBJeK Kte NmPk caM siMPLe n seNaNg....
seSunGGuHNya Kte sJe Yg TaU BeTaPa CoMPLicaTeDny SuBjeK Kte Nih...
Hu..!!~
cHaiYok2.....

Sunday, May 10, 2009

"aNDaLaH WaNiTa Yg PaLing IsTimeWa DLm HiDuPKu"


Yan teringat satu bait2 lagu yg sungguh menyentuh perasaan, jiwa dan raga.....

"ibu....ibu....
engkaulah ratu hatiku.....
bila ku berduka.....
engkau hiburkan selalu....

ibu...ibu.....
engkaulah ratu hatiku.."

tepat sekali...ini merupakan bait lagu dalam slh stu iklan susu tepung xsilap yan....
tme skola2 rndh lg....
betapa hebatnya lirik lagu ini yg dpt beri kesan smp ke hari ini.....

Hari ibu...merupakan hari yg sgt istimewa utk ibu2 sedunia....sepatutnya hari ibu adlh hari2...kerana kasih dan pengorbanan yg dicurahkn sgt bererti dan xdpt dinilai dgn emas, permata apth lg wang ringgit.....

Kasih ibu membawa ke syurga...dan syurga terletak di bwh telapak kaki ibu....betapa besarnya level ibu dimata ank2 mereka dan yg penting skali di dalam al-Quran....Sayu hati ble teringat2 kisah-kisah lama yg diri ini prnh melukakan hati dan perasaan mak...sedihnya....betapa diri ini berdosa sgt...

Ampunkan along mak andai ada diri ini seringkali terkasar bahasa, mengguriskan hati dan perasaan mak, tidak mendengar tutur kata mak...dan sebagainya yg mengusik naluri keibuanmu....Maafkan along ye mak....

Sesungguhnya andalah insan yg paling hebat dlm hidupku....Jasamu yg tidak terhingga dan pengorbananmu trhdp ank2 yg x prnh2 sudah......Dikaulah ibuku dunia akhirat....sejauh mana kte berada, seluas lautan sebagai hamparan dan pemisah antara kita, setinggi langit di udara....kasih syg mu x prnh putus...sentiasa mengalir ibarat air terjun tenang di hutan rimba....

Terima kasih ats segalanya mak.......setiap kali pulang ke rumah, diriku sering mencari kedua tgnmu untuk disalami...kedua tgn yg penuh kasih syg....yg pernah menyuapi...memandikan diriku...memakaikan baju...membelai dan memelukku dan paling terlebih dari kesemuanya iaitu berdoa untuk kejayaan dan kesejahteraanku...Lantas kemudian kucium kedua belah pipimu yg mulus tanda kasih kpdmu yg tak terhingga...

Terima kasih mak.....
yg brganding bahu dgn ayh mendidikku dr kecil sehingga dewasa kini...
dr hanya pandai berbaring...merangkak....sehingga boleh brjalan dan berlari dan sehingga diri ini menjadi bakal guru mengikut jejak langkahmu begitu jg ayh....

Kalian berdua adalah raja dan ratu hati sehingga akhir hayatku....
InsyaAllah....


UnTukMu Yg TerSaYaNg......


Lagu ini khas ditujukan buat kedua ayah dan mak Yan...Encik Halmi Bin Abdul Rahman dan Puan Norzaidah Bt Hj Abd Rahman.....Even 10 Mei 2009 ini merupakan Hari Ibu....Yan tetap menganggap ayh Yan pn turut diraikan smsa Hari Ibu...n Kalo tme Hari Bapa plak mak Yan pn turut sama2 diraikan.....

Along syg sgt mak n ayh....
Jasa dan pengorbanan kalian mmg tidak dpt anakanda bls...
Sesungguhnya hanya Allah shj yg mampu membalasnya....
Doaku semoga kalian berbahagia hendaknya di dunia dan akhirat bersama anakanda2mu ini....
Amin...

Album : Diari Rindu
Munsyid : Amar
http://liriknasyid.com

Untukmu yang tersayang
bermain di fikiran
apakah masih ada ruang
untuk bersama

padamu ayah bonda
permata hati bersinar
doa yang ku damba untukmu
tanda cintaku
tanda kasihku

lihatlah diriku ini
hasil titik peluhmu mendidik
hingga ku genggam bintang di langit
indah terang bercahaya
anak soleh idaman insan bertaqwa
kan terkota akhirnya
gerbang bahgia setia menanti
tanda keikhlasan hati ini
pengorbananmu menggunung tinggi
kasih sayang mu bima sakti
tiada cara untukku atasi
mulianya dirimu di sisi Yang Esa
kau permata hatiku
ayah dan bonda


TiTipan Dr eMaiL PeMBaCa di WeB SaBahan.Net...
Yan Nk SHare KisaH Ni seBaGai inGataN aGr Kte LeBih MenGHarGai KeDua iBu BaPa Kte...

KASIH ibu membawa ke syurga, kasih bapa sepanjang masa. Jika patah tidak akan tumbuh lagi, jika hilang tiada berganti, dia satu-satunya di bumi ini, tiada dua atau tiga. Demikian besarnya martabat seorang ibu.

Amatlah berdosa jika kita sebagai anak mengabaikan mereka, seperti mana kemelut yang dilalui oleh Adi (bukan nama sebenar) yang berasal dari utara tanah air.

Kata Adi, dia terpanggil menulis untuk berkongsi pengalamannya setelah membaca kisah yang disiarkan dalam ruangan ini pada 17 Ogos lalu mengenai kehidupan seorang ibu yang terbiar.

Kehadiran surat Adi berkongsi rasa amat disanjung tinggi. Kisah Adi akan menjadi teladan agar menghargai ibu juga bapa kerana mereka satu-satunya harta paling berharga yang tiada tandingannya di dunia ini.

Begini kisah Adi: “Ibu saya berumur lingkungan 70-an dan saya pula 40-an. Saya anak sulung dalam adik-beradik seramai lima orang. Telah berkahwin selama 22 tahun dan mempunyai empat orang anak, dua lelaki dan dua perempuan.

“Saya juga mempunyai kerjaya yang stabil dan telah dua kali mendapat anugerah khidmat cemerlang. Memang saya sangat komited terhadap tugas, malangnya saya kurang komited terhadap ibu saya sendiri.

“Bapa saya telah meninggal dunia 17 tahun yang lepas dan sejak itu ibu tinggal seorang diri di rumah pusaka arwah bapa di kampung.

“Pada masa itu saya bertugas jauh dari kampung. Atas rasa tanggungjawab ke atas ibu, saya telah berusaha untuk bertukar ke daerah yang hampir dengan rumah ibu untuk menjaganya.

“Isteri saya juga bekerja. Tapi dia dilahir dan dibesarkan di bandar, manakala saya merupakan anak kampung sejati.

“Seperti biasa bila orang bandar kahwin dengan orang kampung tentu mengambil masa untuk serasi terutama bab kehidupan di kampung. Isteri kekok dengan persekitaran kampung yang serba-serbi kekurangan.

“Bagaimanapun, saya telah berjaya memujuk isteri untuk mengikut saya tinggal di kampung dengan janji saya akan membina rumah baru yang serba moden dan lengkap berdekatan rumah ibu saya.

“Alhamdulillah, hajat kami bertukar ke kampung dimakbulkan Tuhan selepas dua tahun bapa saya kembali menghadap Ilahi. Seperti yang saya janji, sebuah rumah baru dibina di atas tanah peninggalan arwah bapa yang jaraknya hanya 200 meter sahaja dari rumah ibu.

“Disebabkan kesibukan bekerja serta mengurus persekolahan anak-anak, saya tidak ada masa untuk menjenguk ibu. Hajat saya menjaganya seperti rancangan asal berpindah ke kampung tidak sempat saya laksanakan. Ibu tetap keseorangan.

“Kalau pergi pun, seorang diri, isteri dan anak-anak kurang gemar ke sana alasannya, rumah nenek kotor dan berbau.. Maklumlah rumah kampung.

“Bayangkan setelah 10 tahun menetap di kampung, isteri hanya menjenguk ibu saya sebanyak lima kali, itupun sekadar berdiri di muka pintu bertanya khabar.

“Nak masuk rumah dan minum, maaf lah! Alasannya tangan ibu saya tidak bersih, cawan masih melekat sabun, pinggan berbau hanyir dan macam-macam lagi. Apa lagi nak harapkan isteri tolong mengemas rumah ibu, jauh panggang dari api. Sebenarnya saya pun sama, merasa jijik dengan ibu sendiri, memang jika saya ke rumah ibu saya akan mengelak daripada minum dengan alasan sudah minum. Saya terikut-ikut perangai isteri saya yang jijik.

“Namun Tuhan Maha Berkuasa, dua tahun lepas saya telah diserang sakit jantung akibat perangai anak-anak. Yang lelaki terlibat dengan pergaduhan di sekolah, yang perempuan pula sangat lembam dalam pelajaran. Anak-anak yang dua lagi biasa-biasa sahaja tapi tetap ada masalah. Pendek kata tidak ada yang boleh dibanggakan sedangkan saya telah banyak menghabiskan wang ringgit dan masa menghantar mereka tuisyen sejak mereka di tahun tiga lagi.

“Kebanyakan masa saya telah dihabiskan di atas jalan raya dengan menghantar anak-anak mengaji al-Quran, tuisyen, masuk kelab-kelab di sekolah sehingga saya tidak ada masa untuk ibu sendiri.

“Sepanjang masa saya terlantar di hospital saya telah bermimpikan arwah bapa yang datang dengan muka yang sangat sedih tanpa sepatah kata. Arwah bapa seolah-olah ingin memberitahu sesuatu. Selama tujuh malam berturut-turut saya mengalami mimpi yang sama. Saya mula resah dan menjadi takut.

“Tertanya-tanya juga saya, apa yang ingin bapa sampaikan kepada saya? Serta merta saya teringat kepada ibu yang saya abaikan. Saya menangis semahu-mahunya. Mungkin ini petunjuk terhadap kealpaan saya menunaikan tanggungjawab sebagai anak.

“Berhari-hari saya termenung dan berfikir. Mungkin inilah petunjuk Allah kepada saya. Lalu teringat juga saya akan anak-anak yang memberi masalah kepada saya dan isteri. Adakah ini balasan Allah kepada saya kerana tidak menjaga ibu?

“Selepas keluar dari hospital saya nekad untuk berubah dan memohon ampun daripada ibu. Saya benar-benar insaf dan menyesal. Saya bertaubat.

“Lalu saya bercakap dari hati ke hati dengan isteri dan anak-anak.

Saya jelaskan satu persatu akan masalah yang menimpa kami. Saya meminta isteri dan anak-anak memberi kerjasama untuk membaiki keadaan hidup kami. Saya katakan kepada mereka ujian yang kami hadapi disebabkan sikap mereka yang mengabai dan menghina ibu saya.

“Syukur mereka menerimanya dengan baik. Kami menangis bersama-sama pada malam itu dalam suasana yang cukup syahdu.

Ketika berpelukan saya, isteri dan anak-anak berjanji akan berubah dan mengutamakan ibu saya dalam segala hal.

“Bermula saat itu saya bertekad memasukkan agenda menjenguk ibu dalam rutin harian saya. Kami memujuk ibu tinggal bersama. Isteri turut menyokong tindakan saya. Cara ini memudahkan ibu dijaga dengan baik terutama kesihatannya.

“Ibu akhirnya bersetuju. Tapi biasalah orang tua, bosan ditinggalkan seorang diri pada siang hari setelah kami semua keluar rumah.

“Mujur ada rumah ibu saudara yang boleh saya tumpangkan ibu. Kebetulan rumahnya dekat dengan surau yang aktif mengadakan ceramah agama serta kelas mengaji untuk orang-orang tua.. Balik kerja sebelah petang, saya ambil ibu untuk dibawa pulang.

“Ketika ini barulah saya teringat, apa yang saya buat sama seperti saya menghantar anak ke nurseri pada siang hari dan mengambilnya selepas waktu kerja pada masa lalu.

“Lalu teringat saya, kalau saya boleh buat untuk anak, mengapa tidak boleh buat yang sama terhadap ibu. Mengingatkan ini hati saya menjadi sebak dan sayu apabila teringatkan apa yang telah saya buat kepada ibu sebelum ini.

“Saya bersyukur kerana cepat sedar dan diberi peluang kedua untuk menebus kesilapan besar yang telah saya lakukan dalam hidup ini.

“Saya benar-benar malu pada ibu dan diri sendiri. Saya harap ibu ampunkan dosa saya.

Semoga Allah menerima taubat saya dan membuka pintu hati saya untuk terus berbakti kepada ibu selagi hayatnya dikandung badan. Kini saya bersyukur kerana diberi peluang kedua untuk memenuhi tanggungjawab sebagai anak terhadap ibu. Alhamdulillah...’’ begitu Adi menutup kisahnya.

Dalam air mata yang masih bergenang di kelopak saya membaca kisah Adi berulang kali.

Terasa amat sebak di dada. Termenung panjang saya mengenangkan keluhuran budi seorang anak yang mengaku akan dosa dan kesilapannya terhadap ibu tersayang.

Semoga anak-anak lain yang sedang atau telah mengabaikan ibu bapa mereka cepat insaf dan bertaubat. Ingatlah, syurga itu di telapak kaki ibu.

Kisah Adi besar iktibarnya kepada kita sebagai anak yang masih punya ibu bapa. Hargailah mereka.

Menutup kata:

Keindahan adalah budi pekerti. Kebaikan adalah kebajikan dan keluhuran budi dan keelokkan itu adalah cara bagaimana kita bermain dengan akal.

~!!..SeLinGKar KaSih iBu..!!~

Mari BerKOngsi aP Yg YaN Dpt Dr SeLinGKar KaSih iBu....
BuKan SeKaDar ReNunGan Ya....
eDisi SemPeNa HaRi iBu....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....

berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....

berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya....

berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......

berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....

berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4.00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya

SELAMAT HARI IBU BUAT SEMUA KAUM HAWA YANG SUDAH BERGELAR IBU BAGI SETIAP ANAK YG DIKANDUNGNYA.
SEMOGA KITA SENTIASA MENDAPAT KEBERKATAN DARINYA SETIAP SAAT & WAKTU SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN.

!!..KiSaH seOraNg iBu Yg KeHaMPaaN..!!

Kisah 1

Si anak meminta si ibu mengejutnya pada waktu yang ditetapkan kerana si anak perlu datang awal ke tempat kerja. Tetapi, si ibu sudah terlupa untuk mengejutnya maka si anak ini pun sudah terlajak tidur. Si anak ini benar-benar berang kerana ibunya tidak mengejutnya awal-awal lalu mengambil tudung yang belum digosok dan disuakan depan muka ibunya.

‘Mak, nampak tudung saya ni? Pergi cepat gosok,’ perintah si anak.

Kisah 2

Si anak sedang memandu kereta sambil membawa ibunya. Disebabkan anaknya memandu terlalu laju, maka si ibu menegurlah si anak.

‘Bawaklah kereta tu perlahan sikit,” tegur si ibu.

Si anak yang sedang memandu itu mulalah berasa marah disebabkan teguran ibunya. Dengan serta-merta, dia memberhentikan keretanya, keluar dan membuka pintu penumpang.

‘Mak, tolong turun sekarang,’ perintah si anak.

Maka si ibu pun turunlah dan ditinggalkan seorang diri di tengah jalan.

Kisah 3 (Kisah ini diceritakan oleh anaknya kepada ibu saya dengan perasaan kesal)

Si ibu ini mengalami pendarahan sewaktu membuang air besar. Selepas seminggu barulah dia menceritakan masalahnya kepada anaknya. Si anak pun mahulah menghantar ibunya ke hospital. Sebelum ke hospital, ibunya berasa sangat lapar.

‘Aku lapar. Aku nak makan bubur sekejap,’ pinta si ibu.

‘Tak sempatlah mak. Balik nanti kita beli ek,’ pujuk si anak.

Ditakdirkan, si ibu ditahan di hospital kerana disahkan mengalami pendarahan usus yang kronik. Selepas beberapa hari koma, si ibu pun menghembuskan nafasnya yang terakhir tanpa sempat menjamah bubur yang dipintanya.

Begitulah kisah seorang ibu yang kehampaan dalam mengharapkan secebis kasih sayang daripada anak-anaknya sehingga ke akhir hayatnya.

Ibu seorang boleh menjaga anak yang ramai. Tetapi anak yang ramai belum tentu dapat menjaga seorang ibu



Friday, May 8, 2009

!!~SeGaNNya......aDeyh~!!


aDuhai...

SeGaN BtuL RsaNy PeRisTiWa TgH aRi TaDi....

BoLeH PLak YaN LuPa Nk BaGi aDiaH kt OrG Yg TLg SaMPaiKan aDiaH....

MaaP SgT2 Ye UsTzH MuaFFaH....

aMpuN TuaNku BeRiBu-RiBu aMpun....

HuHu....

PaTutLa suMe PnDg PeLik Je....

xseDaR BtuL....

saBor Je La....

PenGaLaMaN MnGaJaR Kte...Ye x....????



ThaNKz BuaT KwN2 YaN Yg SuDi MeMbaNtu sCaRa LgsG MaHuPun x Lgsg....

EsPeCiaLLy BuaT FizaH...

ThaNkz 4 EveRyTiN' Ya....


TaHniaH BuaT PeMeNaNg aNuGeRaH KeLaS KoNDusiF.....

esPeCiaLLy My cLaSs...eVeN DPt TmPt KeTiGa....PraSeKoLaH BoLeH...!!~

seKaLung PenGhaRgaaN JuGa BuaT KLs2 Yg LeN...

suMe KLs BaTcH YaN SgT MaNTap DaN MenaRik...ChaiYok2...


Tuesday, May 5, 2009

~!!SiBuK BeTuLLa MiNggu Nie!!~

Sebagai seorang bakal guru akan datang.....
Pelbagai aktiviti telah disertai bagi melengkapkan diri sebagai seorang guru yang mantap dr sudut lahiriah dan zahiriah.....

So...
x leh la nk banyak merungut...
Sesungguhnya da itu yang telah tertulis utk kte....
Ye x kwn2...????
ehek....

Minggu ni mmg full dgn aktiviti2...
Yg juz aRound da corner ialah pd 7 Mei jap lg....
PISMP IPGM batch Yan ad Ujian Akhir Kursus subjek Hubungan Etnik....
Risau plak....
Tp buku x bace2 pown....
Sabo je la...
Ap org Indon bilang.......ahha 'Cool' beb...

Pastu sejam lepas test ktorg ad Bengkel Pengurusan Kls Yg Brkesan bwh subjek EDU.....
Cam bes je....
Byk aktiviti yg menarik....
Ad dpt2 hadiah lg nnt...
HiHi....
So....Excited u know...?????

Hari Sabtu plak.....9 Mei 2009 kls yan brgabung dgn kls 02 ad BIG kt Klang....
Brkhidmat komuniti plak kami....
Ehem...
Cbe tgok plbagai aktiviti kami di'train' agar menjadi seorg guru yg serba boleh dlm brkhidmat utk bangsa, agama, dan negara....

Majulah profesyen guru untuk kegemilangan semua...
Chaiyok...chaiyok....

LeT's CouNt My VisiTor